Fysioterapiapiste

MANUAALISET TERAPIAT

Nikama-ja nivelkäsittelyt
Fysioterapiapiste Ky

Nivelmobilisoinin tavoitteena on palauttaa/parantaa jäykän nikaman tai nivelen liikerata sekä kivun hoito.

Nikama tai nivel voi olla myös yliliikkuva. Tällöin sitä pitää stabiloida: ympärillä olevilla pehmytkudoksilla palautetaan normaali liikkuvuus ja optimaalinen toiminta. Teippauksesta on tällöin usein apua. Tiesitkö muuten, että selkärangan liikkuvuutta voidaan tutkia myös nikama nikamalta.

Hieronta
Fysioterapiapiste Ky

Hierontaa käytetään yhtenä fysioterapiakeinona pehmytkudosten esim. lihasten rentoutuksessa ja verenkierron parantamisessa. Mutta sinulla on mahdollisuus saada hierontaa myös erillisenä hoitona. Tarjolla on osa- (30 min), puoli- (60 min) sekä kokohierontaa (90 min).Vaihtoehtoina ovat mm. rentouttava, napakka ja mobilisoiva hieronta.

Huimaushoito
Fysioterapiapiste Ky

Huimaus voi olla hyvin epämiellyttävä ja pelottavakin kokemus. Huimauksen syyt voivat olla moninaiset. Niskan ja hartian alueelta johtuvaan huimaukseen on oma fysioterapiansa. Jos oireiden ja testien perusteella sinulla on hyvänlaatuinen asentohuimaus, siihen on olemassa tehokas hoito. Yksilöllisillä hoito-ohjeilla pääset todennäköisesti huimauksesta eroon ja voit itse hoitaa ongelman tulevaisuudessa, jos se uusiutuu.

Neuraalisen kudoksen mobilisointi
Fysioterapiapiste Ky

Kipu tai oire voi olla myös neuraalista eli hermoperäistä. Sitä voidaan tutkia erilaisilla testeillä ja tunnustelemalla sormin. Hermokudosta voidaan myös manuaalisin keinoin hoitaa ja mobilisoida.

Venyttelyt
Fysioterapiapiste Ky

Pehmytkudoksia esim. kireitä lihaksia voidaan tehokkaasti hoitaa venyttelyillä. Siihen on olemassa erilaisia tekniikoita, niin aktiivisia kuin passiivisia. Muista: jos sinulla on hermokudos peräisiä oireita, älä venyttele tätä aluetta. Kysy asiantuntijalta ensin ohjeet.